Tóth Szandi

Építeni tömeg fogyni, Szálkásítás: Így érd el az áhított eredményt gyorsan. | Intenset blog

Zsírégetés és izomtömeg-növelés egyszerre? Igen! Edzéstervvel segítünk!

Milanovich Domi A környezettudatos emberek 4 fő ismérve Zsírégetés és izomtömeg-növelés egyszerre — minden bizonnyal ez minden fitneszes álma. De vajon létezik olyan edzésforma, amellyel ezt véghez tudjuk vinni?

építeni tömeg fogyni

Kardió vagy izomtömeg-növelés? Az általános dilemma, ami minden fitneszesben és fogyni vágyóban felmerül.

építeni tömeg fogyni

A kétféle mozgásforma kombinációjából lehet megalkotni egyénre szabva az ideálisnak tűnő mozgásformát. Ám vannak, akik a StrongMan Cardióra esküsznek. Megmutatjuk, miért.

Építs izmot és szabadulj meg a zsírtól – egyszerre!

Ismét  Ádám Norbert, a Steelfit szakértő személyi edzője segít nekünk! Ahány ember, annyi elképzelés a tökéletes edzést illetően.

építeni tömeg fogyni

Vannak, akik a építeni tömeg fogyni, azaz a kis terhelés—sok ismétlés elven működő mozgásformára esküsznek, mások a súlyzós edzést művelik, akik fogyni és izomtömeget építeni is szeretnének, azok általában a kettő kombinációja szerint edzenek. Sokan vannak az úgynevezett intenzív intervallumedzés, azaz kis súllyal, magas ismétlésszámmal végzett gyakorlatok hívői is, ami egyfajta átmenet a kardió- és építeni tömeg fogyni súlyzó edzés között: bár fogyásra alkalmazzák, mégis vigyáz az izmainkra is.

Miben különbözik és miért hatékonyabb a StrongMan Cardio ezeknél? Vegyük alapul a futást, ami megdolgoztatja a szív- és érrendszerünket, viszont nemigen tudunk közben izmokat építeni. Mi történik, ha növeljük a terhelést?

zsírégetés

Például, ha magunkra öltünk egy tízkilós súlymellényt? Biztosan nem fogunk tudni akkora távot lefutni, mint súly nélkül, ám biztosan jobban megdolgoztatjuk a testünket, az izmainkat. Minél tovább növeljük a terhelést, annál durvább és hatékonyabb munkát végzünk, még azzal együtt is, hogy egyre kevesebb távot tudunk megtenni. Éppen ez a StrongMan Cardio titka, de nyilván nagy súllyal sok ismétlést a hagyományos gyakorlatokkal egy átlag fitneszező képtelen elvégezni, ezért azokat újra kell gondolni, hogy működőképes legyen a módszer.

6 ok, amiért zsír helyett izomból fogysz

Zsírégetés és izomtömeg-növelés egyszerre? Ezt az alapgyakorlatot aztán számtalan módon variálhatjuk: szánkóhúzás és tolás, medicinlabda-cipelés és még sorolhatnánk.

Ez az edzésforma, amellett, hogy kőkeményen megdolgoztatja a tüdőt, a szív- és érrendszert, igen komoly terhelést ad az izmoknak, így fejlesztve, építve azokat. Ráadásul azokat az izomcsoportokat is, amelyeket amúgy hajlamosak vagyunk elhanyagolni, mint például a gerincmerevítő izmok, a hasizom, alkar, csuklyásizom, vagy a combfeszítő, combhajlító, a farizom vagy épp a vádli.

Hogyan csináld?

építeni tömeg fogyni

Hasonlóan az intervallumedzéshez, a StrongMan Cardiót sem kell percnél tovább csinálni. Mondjuk, nem is bírnánk.

  • Tömegeljek vagy szálkásítsak előbb?
  • Írta: Váczy Anikó A fogyás képlete nem más, minthogy kevesebb kalóriát kell bevinni a szervezetbe, mint amennyit felhasználsz.
  • Alultápláltságot jelent.
  • A szálkásítás alatt a test zsír százaléka lemegy körülire, ami már súrolja az egészségtelen határát.
  • Szálkásítás: Így érd el az áhított eredményt gyorsan. | Intenset blog
  • Fogyás könnyű fogyás

Alapos bemelegítés, majd egy laza, kardiógépen végzett perces felvezetés után nekiállhatunk a gyakorlatoknak. A kézi súlyzós sétának vagy a szánkótolásnak. Mivel itt nincsenek ismétlések, más paraméterekkel kell dolgozni.

építeni tömeg fogyni

Ezek a következők lehetnek: adott súllyal, adott időre, milyen messzire jutsz? A pihenőidő aránya a munkavégzéshez képest között változik edzettségi szintnek megfelelően.

Itt is lehet variálni: az előző heti edzést végigcsinálni, de rövidebb pihenőkkel.

építeni tömeg fogyni

Példa edzésre:.