Kérd a 27 Diétás Étel tananyagunkat!

Hogyan lehet fogyni idős korban

Tartalom

    Kövessen minket a Facebookon is!

    hogyan lehet fogyni idős korban

    Kálmán Márta dietetikus szerint a rostban gazdag étrend, a megfelelő folyadékbevitel mellett a napi mozgásra is figyelni kell. Időskorban érdemes na­ponta többször keveset enni — szögezi le a szakértő, aki elárulta, zsírégető hüvely főétkezésekkor hogyan álljon össze a tányérunkra szedett ételek ará­nya.

    hogyan lehet fogyni idős korban

    Egynegyede legyen feltét, például valamilyen hús, túró vagy sajt. Egynegyede a köret, ami lehet szénhidrátban gazdag ételféleség, például rizs, krumpli vagy tészta. A maradék fél pedig sa­láta vagy zöldség.

    hogyan lehet fogyni idős korban

    Az alábbi tányéron jól látható, milyen arányban kell összeállítani a főétkezéseket © Thinkstock — Időskorban nő a fehérjeszükségletünk. Részesítsük előnyben a baromfit, a halat, a tejtermékeket, a tojást. Kerüljük a kész élelmiszereket, mint a konzerveket, a tartósító- és adalékanyagokkal teli húskészítményeket, inkább ma­gunk készítsük el ételeinket!

    hogyan lehet fogyni idős korban

    De érdemes kísérletezni a teljes kiőrlésű lisztből készült süteményekkel is. A lelassult bélmozgásra fogyasszunk lenmagot, zabkorpát, gabonamagvakat, valamint sok zöldséget, gyümölcsöt. Az ideális testsúly eléréséhez elengedhetetlen a mozgás.

    hogyan lehet fogyni idős korban

    Mozgólépcső helyett válasszuk a lépcsőt, és ahova lehet, gyalog menjünk — javasolja a szakértő. Elképesztő mennyiségű halat eszem. A test rögtön jelzi, amint kicsit is többet fogyasztott a kelleténél.

    hogyan lehet fogyni idős korban

    Ekkor meg kell állni!