Minél gyorsabban futsz, annál kevesebb zsírt égetsz. Ez van...

Érzem, hogy a testem zsírt éget

Milanovich Domi A környezettudatos emberek 4 fő ismérve Le akarsz dobni jó néhány kilót? Akkor menj futni!

Fogyjunk kíméletesen, tartósan, természetesen

Valóban ennyire egyszerű lenne? Bár kézenfekvőnek tűnik, mégsem a futás, illetve a kardio mozgás a legjobb zsírégetés! Hogy miért?

Halott Pénz - Hajtól Szívig (official music video)

Mert bár az ilyen jellegű mozgásnál a testünk eleinte zsírt éget, ám bizonyos intenzitás felett a szénhidrátraktárból gazdálkodik: a képlet tehát egy kicsit bonyolultabb.

Ismét Ádám Norbert, a Steelfit szakértője van segítségünkre! Mi történik, ha elkezdünk futni? Egy egészséges, fitt ember izmai nyugalmi állapotban főleg zsírsavakat használnak.

A diéták hizlalnak

Elkezdünk kocogni. Mi történik a testünkben? Több energiára és oxigénre van szüksége a szervezetünknek, ezért emelkedik a pulzus, a szervezetünk pedig egyre több energiát adagol az elraktározott anyagokból, kezdetben a zsírsavakból. Amikor a terhelés, amit a pulzusmérőnk mutat, eléri a százalékot, akkor maximális a zsírsavak felhasználása.

Azaz ebben a tartományban égeti el a legtöbb zsírt a testünk. Ám amint a futás intenzitása nő, a szervezetünk már nem győzi adagolni a zsírt, ezért átáll a szénhidrátok bontására. Minél inkább növeljük a tempót, annál kevesebb zsírt és annál több szénhidrátot égetünk el. Ezután elérjük azt az intenzitást, ahol oxigénből sem kap eleget a testünk, és elkezdődik a tejsavképződés.

Le akarsz dobni jó néhány kilót? Akkor menj futni! Valóban ennyire egyszerű lenne?

Amikor pedig a testünk már nem győzi a képződő tejsav elszállítását, egész egyszerűen csökken a teljesítményünk, azaz kénytelenek vagyunk lassítani. Nem biztos, hogy gyorsan éri meg futni! Fotó: Shutterstock De mit jelent mindez?

biztonságos fogyás morbidly elhízás esetén legjobb fogyás 40 éves nő

Egyszerűen azt, hogy fogyás szempontjából nem Érzem értelme van annak, hogy kapjuk magunkat és nekiállunk a szigetkörnek, vagyis kihajtjuk magunkat és jól leizzadunk. Ha hatékonyan szeretnénk zsírt égetni, akkor az aerob edzés alacsony intenzitása a kulcs, azaz az idő:eredmény arányt kell nézni!

koffein és aszpirin zsír veszteség alapvető életmód fogyás egészségügyi

Az úszás, futás, biciklizés kiváló sport, de ha ennél is intenzívebben és hatékonyabban szeretnénk zsírt égetniakkor más módszert kell választanunk.

Egy korábbi cikkünkből megtudhatod, mit tegyél: Ne maradj le semmiről!

az elhízott nem tud fogyni lefogy, nem bánja