Mikor és hogyan csökkentsd a súlyod futóként?

Hogyan lehet fogyni az időszakban, Lehetséges előny: a fogyás

Segítünk kitartani, ha nem mozdul a mérleg!

Tudja, mi az az órához állított böjt? És azt, hogy mennyit lehet vele fogyni?

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat! A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére. Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek.

Travelo De időszakos böjt néven - gyakran csak angolul: intermitten fastingként IF emlegetve - van egy aktuális trend, amely bár nem teljesen új keletű, egyre többször hallani róla mostanában. Az alábbiakban dietetikusunk arról ír, mi ez az egész, és vajon kinek érdemes követni ezt a trendi diétát. Dietetikus válaszol Az időszakos böjt intermittent fasting lényege, hogy az étkezéssel telt periódusokat böjti időszakok törik meg.

hogyan lehet fogyni az időszakban

Több változata is ismert. Az egyik, a elven alapuló időszakos böjt szerint a 16 órányi böjtölést 8 óra étkezéses periódus követi, amikor nincs megszabva a napi energia-felvétel maximuma.

  1. Volt már szó arról, hogy az a legideálisabb, ha már a fogantatáskor normális a testsúlyunk és egészséges az étrendünk.
  2. Segítünk kitartani, ha nem mozdul a mérleg! | Diéta és Fitnesz
  3. Súlycsökkentés az alapozás időszakában — Egyértelműen az alapozás időszaka a legoptimálisabb arra, hogy a felszalad pár kilótól megszabaduljunk és elérjük a versenysúlyunkat.
  4. Fogyás a gurgaonban
  5. Szabad-e fogyni terhesség alatt? - Mit eszik Anya?
  6. Támogass te is!

A böjti időszak alatt az ezen elvek szerint étkezők valóban éheznek, ez többnyire az esti-éjszakai alvást és a másnap délelőttöt foglalja magában. Bár a két böjti nap ez esetben lehet két nem egymást követő nap is akár.

Ennyit lehet fogyni a zsírégető készítményektől

Lehetséges előny: a fogyás Hogy miért kezd valaki ilyen jellegű alternatív étkezési ritmust követni, az sok mindenre vezethető vissza. Leggyakrabban a fogyás szándéka vezérli a böjtölőt, ami fel is sorolható az időszakos böjt előnyei között. Ebben az esetben a fogyás annak tudható be, hogy az, aki időszakosan böjtöl, összességében kevesebb energiát fogyaszt el, mint ha időkorlát nélkül étkezne, mivel lényegében kevesebb hogyan lehet fogyni az időszakban van enni.

Ilyen egyszerű lenne? Tulajdonképpen igen, bár nyilván ennél azért ez komplexebb.

hogyan lehet fogyni az időszakban

Maga a rövid böjt nem okoz alapvetően tartós fogyást, mivel a szervezetünk már szinte az emberiség kezdete óta hozzá van szokva a rövidebb-hosszabb nem evéshez, és alkalmazkodott is az éhezéshez, 3 hónap alatt lefogy az volt a túlélés záloga, hogy tartalékolni tudjon az ínséges időkre.

Ezért érezhetjük néha, hogy hiába nem eszünk, mégsem fogyunk, vagy akár hízunk is. Ezt az örökséget sokan szívesen elhagyták volna.

Ugyanazt a hatást, amit az időszakos böjttel súlycsökkenésben elérhetünk, valójában a normál ritmusú, napi többszöri, hosszabb éhezéses periódusoktól mentes, csökkentett energiatartalmú étrenddel is elérhetjük.

A legegyszerűbb lenne egyetlen szóval és egy vállrándítással lezárni az egészet: kitartás! Nyilvánvalóan ez a kulcsa a további fogyásnak, de egy kiéheztetett, elfáradt szervezetet nem lehet ennyivel elintézni.

Részben inkább pszichés oka lehet annak, ha valakinél mégis az intermittáló böjt válik be, mert könnyebb ahhoz tartania magát, hogy 16 órán át a már említett 8 órás alvást követő 8 óra éhezéssel nem eszik, mint ahhoz, hogy többször, de kevesebbet energiatartalmat tekintve egyen a nap során és odafigyeljen a mértékletességre, rendszerességre.

Fontos tudni, hogy az időszakos hogyan lehet fogyni az időszakban önbecsapás is lehet.

hogyan lehet fogyni az időszakban

Ha nem figyelünk arra, hogy a nem böjti órákban mit és mennyit eszünk, akkor akár túl is ehetjük magunkat. Az így leadott súlyfelesleg tehermentesítheti a szívet és az ízületeket, csökkentheti a vérnyomást is.

hogyan lehet fogyni az időszakban

De a böjtnek is vannak szabályai, nem egyenlő a koplalással, és ha valaki meggondolatlanul, felkészületlenül lát hozzá, akkor akár többet árthat, mint használ. Lehetséges hátrányok: szédülés, fejfájás, koncentrációs zavar Nem mindannyian reagálunk egyformán az energiamegvonásra, böjtölésre. Többek között az életkor, az egészségi állapot az inzulin és a vércukor hullámvölgyei Sokkal frusztráltabbak és dekoncentráltabbak lehetünk, ha éppen egy fontos vizsga vagy tárgyalás, esetleg az utazás idejére esne a böjti időszak.

Emiatt a depresszióval, szorongással küzdőknek sem javasolt a böjt és az időszakos böjt.

Ezt és így egyed 2020-ban, ha trendin akarsz fogyni!

Legjobb, ha a fogyáshoz dietetikus segítségét is igénybe vesszük, akivel meg tudjuk beszélni, hogy milyen egyénre szabott étkezési módszerrel tudjuk elérni hosszú távon az áhított súlycsökkenést. Vélhetően nem az időszakos böjtölést fogja támogatni, de ha ragaszkodunk hozzá, segíthet abban, hogy legalább ne csináljuk rosszul és ne származzon bajunk belőle. Cikkünk szerzője Schmidt Judit dietetikus.