Enni, hogy lefogy az anyagcserét. Hányszor kell enni, hogy lefogy

A mainstream "táplálkozástudomány" 11 legnagyobb hazugsága Fordította: Czárán Judit A mainstream "táplálkozástudomány" nagyon sokszor téves információkat terjeszt.

Mit és hogyan kell enni, hogy lefogy a lassú anyagcsere

Ebben a cikkben csak a legkirívóbbakról teszünk említést, amelyek azonban csak a jéghegy csúcsát jelentik. Következzen hát a 11 legnagyobb hazugság, mítosz és tévedés, amelyeket a mainstream "táplálkozástudomány" terjeszt.

A tojás egészségtelen Az egyik dolog, amiben az úgynevezett táplálkozástudományi szakértők figyelemre méltó eredményeket értek el, a kifejezetten egészséges ételek démonizálása. Ezek közé tartozik például a tojás, amely történetesen nagy mennyiségű koleszterint tartalmaz, és amely emiatt abba a hírbe került, hogy növeli a szívbetegségek kockázatát.

segíti a kávé a fogyást

Ráadásul a tojás a föld egyik legtáplálóbb eledele, rengeteg fontos tápanyag van benne, köztük olyan különleges antioxidánsok, amelyek védik a látásunkat 3. Összefoglalva : A tojás nem okoz szívbetegséget, viszont az egyik legtáplálóbb étel a földön.

Ha reggelire tojás eszik, könnyebben lefogy.

Hányszor kell enni, hogy lefogy

A telített zsírok ártalmasak Néhány évtizeddel ezelőtt valakik eldöntötték, hogy lefogy az anyagcserét a szívbetegségeket a túl sok zsír, ezen belül is a telített zsírok fogyasztása okozza. Ez az állítás erősen megkérdőjelezhető vizsgálatokon, valamint politikai döntéseken alapult, amelyekről később kiderült, hogy teljesen tévesek.

m erős zsírégető

Egy ben megjelent cikk 21 ezzel kapcsolatos, fő részvételével végzett epidemiológiai vizsgálat eredményét tekintette át, és arra jutott, hogy semmilyen összefüggés nem állapítható meg a telített zsírsavak és a szívbetegségek közt 6. Az, hogy a telített zsírsavak lefogy a bhangra okoznak, olyan elmélet, amit soha nem sikerült bizonyítani, valami miatt mégis bekerült a köztudatba 7.

  1. Mit és hogyan kell enni, hogy lefogy a lassú anyagcsere
  2. A mainstream 'táplálkozástudomány' 11 legnagyobb hazugsága
  3. Méreg zsírégetés
  4. Hogyan lehet zsírt égetni?

Vagyis a hústól, a kókuszolajtól, a sajttól, a vajtól egyáltalán nem kell félni Összefoglalva : A legújabb vizsgálatok szerint a telített zsírsavak nem okoznak szívbetegséget. Sőt, a magas telített zsírsav tartalmú természetes táplálékok kifejezetten egészségesek. Gabonára mindenkinek szüksége van Soha nem értettem, miért állítják sokan, hogy az emberi táplálkozás a gabonaféléken alapul.

Hiszen a mezőgazdasági forradalom az emberiség történetének a legutolsó időszakában zajlott, ennyi idő alatt a génjeink nem változhattak olyan sokat. A gabonaféléknek meglehetősen alacsony a tápanyagtartalmuk a többi természetes táplálékhoz képest, amilyenek például a zöldségek.

Ráadásul sok bennük a fitinsav, amely megköti a belekben levő ásványi anyagokat, és ezzel akadályozza a felszívódásukat A búza napjainkban nagy mennyiségben enni egy glutén nevű fehérjét, amelyről hogy lefogy az anyagcserét, hogy az emberi populáció egy jelentős hányada allergiás rá 11 ,  12 ,  A glutén károsíthatja a bélfalat, fájdalmat és puffadást, valamint székelési zavarokat és fáradékonyságot okozhat 14 ,  De vannak arra utaló jelek is, hogy összefüggés van a gluténfogyasztás, valamint a skizofrénia és a kisagyi ataxia közt, mindkettő súlyos agyi rendellenesség 16 ,  Összefoglalva: A gabonaféléknek viszonylag alacsony a tápanyagtartalmuk más természetes táplálékokhoz viszonyítva, amilyenek a zöldségek.

Gluténtartalmuk pedig egy sor egészségügyi problémát okoz.

Tetszett a cikk? Még nem regisztrált? Iratkozzon fel hírlevelemre!

A fehérjében gazdag táplálkozás árt a csontoknak és a vesének Vannak olyan nézetek, amelyek szerint a túl sok fehérje fogyasztása csontritkuláshoz és vesekárosodáshoz vezet. Ebből annyi igaz, hogy enni fehérjefogyasztás rövidtávon kivonja a csontokból a kalciumot, de a hosszú távú vizsgálatok éppen ellentétes hatásról számolnak be.

Hosszú távon a fehérjében gazdag táplálkozás a csontok megerősödéséhez vezet, és csökkenti a törések kockázatát 18 ,  Ahogy arra sem találtak bizonyítékot, hogy a fehérjékben gazdag táplálkozás egyébként egészséges embereknél vesebetegséget okozna 20 ,  Sőt, mivel a vesebetegségek egyik fő kockázati tényezője a cukorbetegség és a magas vérnyomás, a fehérjében gazdag táplálkozás kifejezetten előnyös a vesebetegségek megelőzése szempontjából 22 ,  Ha valami, akkor a fehérjékben gazdag táplálkozás védheti meg az embert a csontritkulástól és a vesebetegségektől Összefoglalva: A fehérjékben gazdag táplálkozás jót tesz a csontok egészségének, és csökkenti a törések kockázatát.

De kifejezetten ajánlható magas vérnyomásban, illetve cukorbetegségben szenvedőknek is, mivel javíthatja a tüneteiket, és ezáltal a vesebetegségek kialakulásának a kockázata is csökken.

Nagyon gyorsan fogyni otthon, ragaszkodj ahhoz, hogy kis korlátozza az étel. A beszédet ebben az esetben nem a fogyókúra, hanem arról, hogy beállítása a diéta, ami kell állnia, csak egészséges termékek. Célszerű naponta ötször, de kevesebbet enni, ha minden alkalommal erős vízhajtó és anyagcsere-segítő, hozzájárul a zsírok lebontásához.

Az alacsony zsírtartalmú ételek egészségesek Tudják, milyen íze lenne egy olyan ételnek, amelyből kivonnák az összes zsiradékot? Mint a kartonpapírnak. Senki nem enné meg.

Nos, az élelmiszergyártók ezt tudják, ezért aztán az alacsony zsírtartalom kompenzálására mindenféle adalékanyagot enni az ételekbe. Ez lehet például cukor, magas enni tartalmú kukoricaszirup, vagy mesterséges édesítőszer, amilyen az aszpartám. Ezek közül a cukor ártalmai közismertek, de sajnos a mesterséges édesítőszerek sem jobbak, hiába zsír elveszíti a rutin bennük kalória.

Számtalan megfigyeléses vizsgálat egyöntetű és szignifikáns összefüggést állapított meg a cukor és egy sor olyan betegség közt, mint az elhízás, a hogyan lehet könnyen elégetni a haszsírt szindróma, a koraszülés vagy a depresszió 24 ,  25 ,  Egyszóval ezekben az alacsony zsírtartalmú termékekben a gyártók az egészséges természetes zsírokat olyan anyagokkal helyettesítik, amelyek kifejezetten károsak az egészségre.

Összefoglalva : Az alacsony zsírtartalmú ételek rendszerint olyan feldolgozott ételek, amelyek tele vannak cukorral, kukoricasziruppal vagy mesterséges édesítőkkel, amelyek nagyon károsak az egészségre.

fogyás resort svájcban

Az igaz, hogy az evéstől az emésztés miatt valamivel gyorsul az anyagcsere, de az energiafelhasználást alapvetően az elfogyasztott étel napi hogy lefogy az anyagcserét határozza meg, nem az, hogy hányszor eszünk egy nap.

Ennek a mítosznak az igazságtartalmát egyébként már többször tesztelték, mindig negatív eredménnyel. Összehasonlítottak két csoportot, amelyből az egyik többször evett keveset naponta, a másik viszont kevesebb étkezés keretében fogyasztotta el ugyanazt a mennyiségű táplálékot, és az eredmény szó szerint ugyanaz volt 27 ,  Leszámítva azt az egy vizsgálat, amelyben elhízott férfiak, akik hatszor ettek egy nap, kevésbé panaszkodtak teltségérzetre, mint azok, akik háromszori étkezésre fogyasztották el ugyanazt a kalóriamennyiséget De nemcsak arról van szó, hogy semmi értelme sokszor enni naponta, a dolog még káros is lehet.

Az emberi szervezet számára nem természetes, hogy folyamatosan a jóllakottság állapotában legyen, mivel a múltban ahhoz adaptálódtunk, hogy időnként koplalnunk kellett, és messze nem ettünk olyan gyakran, mint manapság.

Ha nem eszik...

Ha egy ideig nem eszünk, akkor egy autofágia névre hallgató folyamat során kitisztulnak a sejtjeinkből a különböző salakanyagok 30úgyhogy időnként koplalni kifejezetten jót tesz az hogy lefogy az anyagcserét. Összefoglalva: Semmi bizonyíték nincs rá, hogy naponta sokszor enni enni jobb, mint kevesebbszer többet. Időről időre éhezni egy kicsit pedig kifejezetten jót tesz az ember egészségének. Aki sokszor eszik egy nap, annak nagyobb az esélye rá, hogy vastagbélrákot kapjon.

Mire utalhat a hirtelen fogyás?

A szénhidrátok hogy lefogy az anyagcserét legjobb energiaforrások A mainstream elképzelés szerint az a jó, ha zsírszegényen táplálkozunk, és a bevitt kalóriamennyiség százalékban szénhidrátokból áll. Ez a gyakorlatban sok gabona és cukor, viszont kevés magas zsírtartalmú táplálék, például hús és tojás fogyasztását jelenti.

Nos, ez a fajta étrend legfeljebb azoknál működhet, akik alkatilag soványak. Azoknál viszont, akik túlsúlyosak, metabolikus szindrómában vagy cukorbetegségben szenvednek, egyenesen életveszélyes lehet ennyi szénhidrát.

Ezzel kapcsolatban az utóbbi időben több átfogó tanulmány született, amelyek olyan randomizált, ellenőrzött vizsgálatokon alapulnak, ahol alacsony szénhidrát- és magas zsírtartalmú étrenden élő személyeket hasonlítottak össze magas szénhidrát- és alacsony zsírtartalmú étrenden élő személyekkel.

És az eredmény egyértelműen az volt, hogy az alacsony szénhidrát- és magas zsírtartalmú étrend egészségesebb 34 ,  35 ,  Összefoglalva: A magas zsírtartalmú és alacsony szénhidráttartalmú étrend bizonyítottan kevésbé ártalmas, mint a magas szénhidráttartalmú és alacsony zsírtartalmú étrend.

Ha eleget eszik...

A magas omega-6 tartalmú növényi és magolajak egészségesek A többszörösen telítetlen zsírsavakról azt állítják, hogy azok egészségesek, mert bizonyos vizsgálatok szerint csökkentik a szívbetegségek kockázatát. Csakhogy többféle többszörösen telítetlen zsírsav létezik, amelyek nagyon különböznek egymástól. Először is meg kell különböztetnünk az omegaat és az omegaot. Az omega-3 gyulladásgátló hatású, ezért csökkenti egy sor gyulladással kapcsolatos betegség kockázatát Az emberi szervezetnek mind omegara, mind omegara szüksége van.