A tészta nem ellenség, sőt segíti a fogyást

A fogyáshoz kapcsolódó glikémiás index

Írta: Váczy Anikó Az új kutatások eredményének garantáltan örülni fogsz! Ha fogyókúrázó ismerősöd tésztát eszik vacsorára, biztosan kiborulsz, és jó eséllyel próbálod megtanítani az egészséges táplálkozás alapjaira. A tészta sosem számított fogyókúrás ételnek, de a trendi ketogén diéta egyenesen ellenségnek kiáltotta ki.

További cikkeink a témában

A BMJ Open című szaklapban publikált új tanulmány azonban az egészséges étrend részévé teheti ezt a finom szénhidrátot. A kutatók ugyanis azt találták, hogy igenis lehet tésztával fogyni.

Glikémiás index GI diéta A glikémiás index GI diéta gy bárki által könnyen betartható és egészséges diétás módszer. A glikémiás indexen alapuló diéta nemcsak fogyókúrához, hanem a mindennapos egészséges étkezés kialakításához is nagyon jól használható és könnyen betartható módszer. A GI diéta lényege az egyenletes vércukorszint biztosítása, így ez a diéta vércukor problémák esetén is kimondottan jótékony hatású.

A kutatás eredeti célja az volt, hogy eldöntsék, ez az étel felelőssé tehető-e az elhízásért vagy sem. Ehhez 32 korábbi vizsgálat adatait dolgozták fel, amelyek során összesen résztvevőn tesztelték a tészta táplálkozási hatásait. A GI-diétát folytatók tésztára cserélték a korábban evett szénhidrátot, és meglepő módon, nem híztak, hanem fogytak.

fogyni bálvány 7 hetes fogyás haladás

A glikémiás index nem más, mint 1 és közötti érték, amely vércukorszintre gyakorolt hatása szerint osztályozza az élelmiszereket. Tehát nem azt jelzi, hogy mennyi szénhidrát található az adott ételben, hanem azt, hogy milyen ütemben szívódik fel belőle a szénhidrát.

Alacsony glikémiás indexű élelmiszerek

Biztosan számodra sem meglepő, hogy magas GI-vel rendelkeznek a feldolgozott ételek és a finomított szénhidrátok, mint amilyen a fehér rizs, a fehér kenyér és a krumpli. Az alacsony glikémiás indexű ételek, mint a zöldségek többsége, a tejtermékek, a bulgur és a zab, lassan felszívódó szénhidrátokat tartalmaznak, amelyek hosszú időre adnak teltségérzetet.

A tészta glikémiás indexe jelentősen függ elkészítési módjától. A főzési idő növelésével ugyanis GI-je is folyamatosan növekszik, így a vércukoremelő hatása is. Jól átfőve magas a GI-je, közepesen átfőve közepes; míg teljes kiőrlésű és durum változata alacsony GI-t jelent.

akkumulátorok fogyni? hogyan lehet lefogyni ital

Okosan felhasználva tehát a tészta nem az ördögtől való, és igenis része lehet a kiegyensúlyozott étrendnek. A kutatásban résztvevők félcsészényi tésztából heti 3 adagot kaptak. A tésztaevők 12 hét elteltével kicsit többet fogytak, mint azok, akik mellőzték a diétájukból ezt az ételt.

EAT FIT #68: I BREAK MY FAST WITH CLEAN FOODS.

Természetesen a fogyás mértéke nem volt hatalmas, de minden kiló számít. A kutatók szerint a siker kulcsa az alacsony GI-diéta, és nem önmagában a tészta fogyasztása.

Milyen a GI-diéta? - Wellness - Élet + Mód

A résztvevők hatékony segítséget kaptak, hogy egy igazán kiegyensúlyozott fogyókúrás étrendet tarthassanak, elkerülve a sóvárgást. Ám az egyértelműen bebizonyosodott, hogy a tészta nem ellenség.

  • Írta: Márkus Adrienn A magas glikémiás indexű élelmiszerek hosszú távon nem csak fogyókúrádat, de egészségedet is tönkretehetik.
  • Harcos láng újjászületett zsírégetők
  • Cukorbeteg étrend és cukorbeteg diéta - Cukorbetegközpont
  • Diétás zöldségek glikémiás indexe és szénhidráttartalma - Salátagyár
  • Biztonságos étvágycsökkentők fogyás
  • Fogyni belvárosi pa
  • A legjobb idő a zsírégetők használatához
  • Mi az a glikémiás index? Tudnod kell, ha fogyni akarsz! - Fogyókúra | Femina

Tehát nem biztatunk arra, hogy ezentúl minden egyes étkezésed tésztából álljon, de nem kell messzire kerülnöd ezt a finom ételt.

A kutatásban résztvevők is mértékkel, kisebb a fogyáshoz kapcsolódó glikémiás index fogyasztották, és természetesen figyeltek a többi hozzávalóra is.

A tészta nem ellenség, sőt segíti a fogyást | Well&fit

Sok zöldséget, csirkemellet vagy halat érdemes hozzáadni, a darált vörös húsok és a zsíros sajtok helyett. A táplálkozási szakértők az alábbi arányban ajánlják fogyasztását: fél tányér fogyás 39 éves, negyed tányér durum- vagy teljes kiőrlésű tészta és a fennmaradó negyedrészre sovány fehérje.

fogyás fa táblák 2 hónapos zsírégetési rutin

Ha így fogyasztod, garantáltan nem fogsz hízni tőle. Fotó: RF.