Atkins-diéta: előnyök és hátrányok | Új Szó | A szlovákiai magyar napilap és hírportál

20 fogyás előnyei

Az időszakos böjtölés lenne a sikeres fogyás kulcsa? Thursday, Ezért döntöttünk úgy, hogy bemutatjuk Nektek, mi is ez tulajdonképpen, 20 fogyás előnyei típusait ismerjük, és milyen egészségügyi hatásokat várhattok tőle.

20 fogyás előnyei

Végül eláruljuk azt is, hogyan fokozatos fogyás a nép kombinálni az időszakos koplalást az edzéssel, és tanácsot adunk a táplálékkiegészítők kiválasztásához.

Bevállaljátok Ti is az időszakos koplalást?

20 fogyás előnyei

Mi az időszakos koplalás? Az időszakos koplalás angolul Intermittent Fasting — IF  során az evési és a koplalási periódusok ciklikusan váltják egymást. Az időszakos koplalás alapgondolata az, hogy csökkentsük a bevitt kalóriamennyiséget, ami súly- és zsírvesztéshez vezet.

Ez csak az egyik módja, hogy elérjük a 20 fogyás előnyei alakot és eltüntessük az úszógumikat. Az étkezés egyszerűbb formájához tartozik, amelyet rengeteg ember kedvelt meg.

A fogyás meglepő előnyei

Az időszakos koplalás előnye a tény, hogy kutatások is bizonyítják az egészségre gyakorolt hatásait. Az időszakos koplalás típusai Az időszakos koplalás típusai eltérnek az időintervallumok hosszától, ami alatt nem visztek be táplálékot.

15 PERC HIIT EDZÉS! 100% ZSÍRÉGETÉS!

A következő sorokban bemutatjuk az időszakos koplalás 6 típusát. Ezek közül bármelyik hatásos lehet, viszont teljesen individuális, hogy kinek melyik típus felel meg. Ez a típus Leangains protocol néven is ismert, Martin Berkhan fitnesz-szakértő népszerűsítette.

20 fogyás előnyei

Például, este kor abbahagyjátok az evést, legközelebb pedig csak másnap kor esztek. Észre sem veszitek, hogy kibírtatok egy 16 órás koplalást, beleértve a 8 óra alvást is. Ezt a rendszert a saját igényeitekhez igazíthatjátok.

Ha nem tudjátok elképzelni a nap kezdetét egy kiváló reggeli nélkül, kihagyhatjátok a vacsorát. Az éhezés alatt természetesen elegendő mennyiségű folyadékot kell bevinni, hogy hidratált maradjon a szervezetetek. Azonban kizárólag vizet, édesítetlen kávét és kalóriamentes italokat ihattok. Az étkezési idő alatt ugyanúgy ehettek bármit, amit eddig is.

Gyorsabban érhettek el eredményeket, ha az étrendetekben több zöldség, gyümölcs és egészséges étel fog szerepelni.

  • Vásárolni szóló hirdetések fogyás
  • Zsír tárolás vs zsírégetés

Azonban még az időszakos koplalás sem képes csodákra, ha a 8 óra alatt úgy teletömitek magatokat, mintha be akarnátok pótolni a 16 órás koplalást. Még mindig érvényes az aranyszabály, miszerint csak annyit vigyetek be, amennyit el is égettek a nap folyamán.

A harcosok étrendjének célja, hogy növelje a szimpatikus idegrendszer hatását, amely elősegíti a lipolízis stimulálását és felgyorsítja 20 fogyás előnyei anyagcserét. A nők ilyenkora férfiak pedig kalóriát fogyaszthatnak. A gyakorlatban az étkezés így néz ki: egész héten klasszikus nagyságú adagokat esztek, mindössze kedden és csütörtökön csökkentitek a kalóriabevitelt.

Ilyen módon csak két kisebb 20 fogyás előnyei esztek meg — kalóriát a nők és at a férfiak. A kritikusok abban látják ezen diéta hátrányát, hogy nem készült róla elég kutatás, még ha magáról az időszakos koplalásról sok tanulmány készült is. Eat-stop-eat — egész napos koplalás egy-kétszer hetente Az Eat-stop-eat egy 24 órás koplalást foglal magába legalább heti egy vagy két alkalommal.

Az időszakos böjtölés lenne a sikeres fogyás kulcsa?

Az időszakos koplalás e típusa Brad Pilon fitneszszakértőnek köszönhetően lett nagyon népszerű az utóbbi években. Az eat-stop-eat rendszer szerint nem szabad táplálékot bevinni az előző napi vacsorától a következő nap vacsorájáig.

Természetesen tarthatjátok reggelitől reggeliig vagy ebédtől ebédig. A cél kibírni 24 óráig táplálék nélkül. Megengedett a víz, kávé és más kalóriamentes italok, amelyek elnyomják az éhségérzetet. Ha fogyni szeretnétek, fontos, hogy azokon a napokon, amikor nem koplaltok, annyit egyetek, mintha nem diétáznátok. De vigyázat, ez alatt még mindig az egészséges és kiegyensúlyozott étrendet.

Ha viszont jól csinálod, sosem fogsz leállni!

Ha tervbe vettétek ezt a diétát, ajánlunk először kipróbálni egy órás koplalást, hogy fokozatosan készítsétek fel a szervezeteteket az éhségre. Ha rávettétek magatokat, az étkezéseitek az alábbi képhez hasonlóan lesznek beosztva. Alternate-day fasting — koplalás minden második napon Az alternate-day fasting olyan módja az étkezésnek, amikor minden második nap tartotok böjtöt. Ennek az időszakos koplalásnak több változata ismert az egész napos böjttől a napi bevitt kalóriáig.

Atkins-diéta: előnyök és hátrányok

Például 12 óráig normálisan esztek, 20 fogyás előnyei következő 36 órában pedig koplaltok, vagy 24 óráig esztek és 24 óráig koplaltok. Az ezen a ódszeren alapuló étkezés vázlatát az alábbi ábrán találjátok.

Random Meal Skipping — alkalmi koplalás Nem mindig szükséges rack húzza a zsírégetést az időszakos koplalás szigorú szabályait. Ha időnként kipróbáljátok a 24 órás böjtöt, tapasztalhatjátok az időszakos koplalás egyes egészségügyi előnyeit. Csak mítosz, hogy az embernek pár óránként ennie kell, hogy ne essen koplaló módba és ne veszítsen az izomzatából.

Az emberis test úgy van kialakítva, hogy több napig bírja élelem nélkül.

Gyors fogyás

Ezért érdemes olyankor kipróbálni ezt a diétát, amikor nem éreztek éhséget, úton vagytok vagy nincs időtök főzni. Hogy néz ez ki a gyakorlatban? Nézzétek meg a mellékelt ábrán az alkalmi koplalásra vonatkozó szemléltető étkezési beosztást. Ide tartozik például a súly és a koleszterinszint csökkenése vagy a vércukorszint szabályozása.

Egészség Atkins-diéta: előnyök és hátrányok Egyre több embert érint világszerte a túlsúly és az elhízás. Sokak számára napi téma, hogy hogyan, milyen módszerrel fogyjanak le. Az első az ún.

Lépésről lépésre bemutatjuk az IF eddig tapasztalt hatásait az egészségre és az emberi szervezetre. Felhívjuk rá azonban a figyelmet, hogy az időszakos koplalás egy viszonylag új ötlet az étkezésben, ezért folyamatosan kutatások tárgyát képezi, amelyek az egészségre vagy élettartamra gyakorolt hatásait vizsgálják. Az IF hozzájárul a szív megfelelő működéséhez A szívbetegségek legtöbbje válasz a nem megfelelő étkezési szokásokra, a magas koleszterinszintre vagy vérnyomásra.

Ezen előnyök kombinációja hozzáájárul a szív jobb egészségügyi állapotához.

Fogyás- előnyök, hátrányok

Az egyik tanulmányban például a reggeli kihagyása súlycsökkenéshez vezetett [3],  egy másikban viszont ezt a hatást nem sikerült bizonyítani. Egyes kutatások arra utalnak, hogy a súly és zsírszint gyorsabb csökkenése mellett az időszakos koplalás a metabolizmust is beindítja. Ezt a noradrenalinszint emelkedése okozza. Emellett a szakemberek arra is rájöttek, hogy az időszakos koplalás a hatásos formája a zsírcsökkentésnek, mert az izomtömeg megmarad.

Az IF szabályozza a vércukrot és redukálja az inzulinrezisztanciát Egy 20 fogyás előnyei típusú cukorbetegekre irányuló kutatás rámutatott, hogy a rövid idegig tartó koplalás jelentősen csökkenti a vércukorszintet. A vércukorszint csökkentése mellett a test a koplalás alatt szabályozhatja a cukor szintjét és hatékonyan küzdhet az emelkedése vagy esése ellen.

Egy rövid tanulmány ugyanis az alternate-day fasting hatását tesztelte, ami negatívan befolyásolta a nők vércukorszintjét, míg a férfiakra semmilyen hatást nem gyakorolt. Az IF fokozza a  növekedési hormon termelését A növekedési hormon egy fehérjetípus, amely a növekedés, az anyagcsere, a súlycsökkenés és az erőnövelés alapvető eleme. Az megállatpította, hogy már 24 órás koplalás után jelentősen nőtt a növekedési hormon szintje a tesztelt egyének szervezetében. Bizonyítja ezt a tény is, hogy a magasabb inzulinszint csökkentheti a növekedési hormon értékeit.

Az IF támogatja a szervezetet a gyulladásokkal szemben Egy 50 egészséges felnőtt emberen végzett kutatás rámutatott, hogy az egy hónapig tartó időszakos koplalás enyhíti a gyulladásfaktorok szintjét.